CBD i nesanica

Kanabidiol – poznat i kao CBD – jedan je od glavnih kanabinoida u biljci kanabisa. Kanabinoidi međusobno djeluju s vašim endokanabinoidnim sustavom, što pomaže vašem tijelu da održi stanje ravnoteže i stabilnosti ili homeostazu.

Za razliku od tetrahidrokanabinola (THC), CBD nije psihoaktivan. Umjesto toga, on ima čitav niz zdravstvenih primjena, poput smanjenja napadaja kod osoba koje imaju epilepsiju i ublažavanja boli iz različitih stanja.

Neka istraživanja i anegdotski dokazi sugeriraju da CBD također može pomoći da se dobro naspavate.

Evo što trebate znati o korištenju CBD-a za spavanje.
Što istraživanje kaže o CBD-u i snu

Da bismo razumjeli može li CBD poboljšati san, prvo moramo razumjeti što uzrokuje loš san.
Nesanicu mogu uzrokovati:

  • poremećaji mentalnog zdravlja, poput anksioznosti, post-traumatskog stresnog poremećaja (PTSP) i depresije
  • lijekovi, koji mogu poremetiti ciklus spavanja-budnosti
  • fizička stanja, poput sindroma nemirnih nogu
  • kofein, posebno kada se konzumira kasno u danu
  • čimbenici okoliša, kao što su glasni zvukovi ili neudoban krevet

Ako su vaša nesanica uzrokovana vanjskim čimbenicima ili povezanim stanjima, CBD može pomoći liječenjem uzroka nesanice.

Iako je istraživanje CBD-a još uvijek u povojima, neka istraživanja sugeriraju da CBD može liječiti anksioznost.

Istraživački izvor objavljen 2019. gledao je može li CBD poboljšati san i smanjiti anksioznost. U istraživanju je bilo uključeno 72 ispitanika, od kojih je 47 osjećalo anksioznost i 25 osjećaja lošeg sna. U prvom mjesecu 79,2 posto bolesnika prijavilo je nižu razinu anksioznosti, a 66,7 posto njih izvješće o boljem snu.

Bol koja može također uzrokovati probleme sa spavanjem može pomoći i CBD. Revizija iz 2018. Pouzdani izvor u granicama farmakologije primijetila je da postoji prilična količina dokaza koji potkrepljuju tvrdnju da CBD ublažava bol. Autori primjećuju da smanjenjem kronične boli CBD može poboljšati san.

Druga istraživanja govore da CBD utječe na ciklus spavanja. Istraživanje iz 2014. godine Pouzdani izvor ispitalo je četvero pacijenata s Parkinsonovom bolešću. Ustanovila je da CBD poboljšava simptome poremećaja REM ponašanja u snu (RBD), poremećaja u kojem osoba djeluje iz snova. RBD je povezan s lošim snom i noćnim morama.

U reviziji za 2017. godinu također je uočeno da CBD može biti koristan u liječenju RBD-a i da pokazuje potencijal za liječenje prekomjerne dnevne pospanosti.

CBD može pomoći u liječenju:

  • uzroka pospanosti
  • pretjerane dnevne pospanosti
  • osjećaja opće slabosti

Studije koje zaključuju da CBD može poboljšati san nisu uvijek u stanju reći zašto je to slučaj. Većina gore spomenutih studija naglašava da nam je potrebno više istraživanja CBD-a prije nego što u potpunosti shvatimo kako on utječe na naš san.

Međutim, kao što je spomenuto gore, mnogi istraživači kažu da CBD poboljšava san, jer se bori protiv temeljnih uzroka nesanice.

Kako koristiti CBD za spavanje
Doziranje CBD-a koji koristite i vrijeme uzimanja ovisit će o brojnim čimbenicima. Vaša težina, osobna kemija tijela i priroda problema sa spavanjem utjecati će na to kako CBD djeluje. Ono što kod nekih ljudi djeluje, za druge možda neće funkcionirati.
Najbolje je započeti s malom dozom i postepeno je povećavati dok ne pronađete nešto što djeluje za vas.
Većina istraživanja o CBD-u, anksioznosti i snu pokazala je da mnogi pacijenti ne primjećuju trenutnu razliku. Spomenuta studija 2019. napomenula je da je potrebno oko mjesec dana da ispitanici primijete razliku. Budite strpljivi i zapamtite da vjerojatno nećete dobiti trenutne rezultate.

Ne zaboravite koristiti visokokvalitetne CBD proizvode.

 

Posjetite nas

Josipa Slavenskog 1
OIB: 68429589158
IBAN: HR6723860021119021231
S.W.I.F.T. PDKCHR2X

Radno vrijeme

Pon-Pet: 09:00 - 15:00

Sub: Zatvoreno

Ned: Zatvoreno